Nejedna žena sem tam přemýšlí nad tím, jak to korejské ženy dělají, že vypadají tak mladě. Stejnými otázkami se zabývaly podnikatelky Lída Drdáková a Lucia Havlíková. Před osmi lety začaly do Česka vozit výrobky z korejské byliny ženšenu, který tam bývá nazýván národním zlatem. Dnes mají milionový byznys s touto kosmetikou, možná ho znáte pod značkou Pure District.

Ne že by ženšen v Česku před tím vůbec nebyl. Neměli jsme tu však kvalitní a dobře zpracované rostliny. Podnikatelky ho začaly převážet z jihokorejské oblasti Punggi, kde se úspěšně pěstuje již tisíce let.Q

Korejská kosmetika se brzy stala hitem

Korejský ženšen se pod značkou Kombe, což znamená korejsky „na zdraví“, začal prodávat ve formě extraktu. Brzy ale přibyly i ženšenový nápoj, smoothies, čokolády či marmelády. V tu chvíli se do nabídky začala přidávat i přírodní kosmetika. Jak jinak než pravá korejská. A jelikož je jedna ze zakladatelek vystudovanou farmaceutkou, podnikatelky začaly experimentovat i s vývojem vlastních produktů na základě korejských postupů.

Ženšen už dávno netvoří hlavní část prodejů v obchodech Pure District. Ženy, pokud chtějí být krásné, sáhnou raději po kosmetice než po čaji. Kosmetiku značky Whamisa dnes Pure District dodává i takovým prodejcům, jako je Notino. Posílá ji také do lékáren.

V čem se korejská kosmetika liší?

V Koreji už dlouhá léta používají techniky, které se v našem světě zdají futuristické. Třeba kosmetika Whamisa je schopná všechny účinné složky dopravit až do dermis, tedy pod pokožku.

„V Česku a Evropě obecně by se nám vývoj ani výroba těchto produktů nikdy nepovedly. Výzkumy a experimenty můžeme provádět jenom díky kontaktům v Koreji, která je v péči o krásu minimálně o pět let napřed,“ popisuje Lucia Havlíková.

Firmě se daří, loni měla výnos přes padesát milionů korun. Vydělává prodejem do lékáren a dalších obchodů, na svém e-shopu a také v kamenném obchodě. Nejsnáze si sortiment prohlédnete na PureDistrict.cz.