Dříve byl operativní leasing oblíbený zejména mezi firmami. Je pro ně výhodné, že se nemusí starat o svůj vozový park, navíc si mohou měsíční splátku dát do nákladů. V posledních letech však významně přibylo i zákazníků z řad soukromých osob. Operák, jak je operativní leasing nazýván, totiž přesně odpovídá modernímu stylu života mladých lidí.

Jezdit a nic neřešit – tohle si dnešní mladí přejí. Nechtějí platit povinné ručení a havarijní pojištění, nemají čas se starat o výměnu pneumatik, přijde jim zbytečné každý rok řešit nákup dálniční známky. Operativní leasing jim v tomto všem vychází vstříc.

Čím víc zaplatíte, tím větší pohodu máte

Dejme tomu, že si chcete vzít Volkswagen Golf na operativní leasing. I když se vám povede najít úplně ten stejný model u různých společností, ceny se pravděpodobně budou lišit. Je to normální u veškerého zboží, někde ho prostě nabízí levněji než jinde. Pokud je ovšem cenový rozdíl vysoký, pravděpodobně budou na vině obsažené služby. Čím více měsíčně zaplatíte, tím méně se budete muset o své auto starat.

V základu má operativní leasing v ceně povinné ručení a havarijní pojištění. Další služby, jako jsou pravidelné návštěvy autoservisu, přezouvání pneumatik či nákup náhradních dílů, bývají k dispozici ve vyšších tarifech. Mnozí lidé si za ně rádi připlatí, dostanou pak opravdu full servis a nemusí se o nic starat.

Po finanční stránce na tom s leasingem nejste špatně

Škoda Octavia na operativní leasing se dá sehnat kolem osmi tisíc korun měsíčně. Roční náklady na provoz tohoto auta jsou podle odborníků cca 50-60 tisíc. Za leasing tedy zaplatíte více, nicméně vezměte v úvahu, že je v něm započítána také pořizovací cena vozidla a to, jak ztrácí na hodnotě. Kromě toho po vás leasing nevyžaduje mít na začátku našetřené statisíce. Na konci smlouvy (zpravidla za 2 či 3 roky) navíc nemusíte řešit, komu auto prodáte a za kolik. Prostě jen vrátíte klíčky a vyberete si nové. Bezpečnější, plné aktuálních moderních technologií.