Tvorba webových stránek není jen o designu a zajímavých prvcích, ale především o obsahu, který nabízíte. A takovým obsahovým evergreenem, který může s minimem námahy přinášet skvělé výsledky, je právě blog. Zde je několik důvodů, proč si jej na vašem webu zřídit také.
Blog přináší vašemu webu více návštěvnosti
Je takřka železným pravidlem, že stránky, které vedou vlastní blog, trumfují v návštěvnosti stránky, které tak nečiní. Dobré výsledky SEO jsou totiž do značné míry poháněny právě dobrým obsahem a klíčovými slovy.
Blog může být zdrojem obojího. Jestliže jej budete pravidelně doplňovat o nové příspěvky, markantně tím zvyšujete své šance na lepší místa u vyhledávačů.
Nemusí ale zůstat pouze u návštěvnosti. Z vašich návštěvníků můžete udělat leady
Jakmile váš blog návštěvníky přilákal, rozhodně nevynechte příležitost k jejich oslovení. Každý z vašich článků nemusí pouze podávat nové a zajímavé informace bez čehokoliv dalšího. Jednoduchým přidáním tlačítka CTA (call to action) k vašemu blogovému příspěvku můžete ponouknout návštěvníky třeba k zanechání svých kontaktních informací.
Nabídněte jim něco zajímavého, ať jde o e-book zdarma, konzultaci zdarma, webinář, zkrátka cokoliv, co by mohlo oslovit vaši cílovou skupinu. Jakmile takovéto kontakty máte, už je to velký krok od návštěvníka ke klientovi.
Díky přínosným článkům se stáváte autoritou
Jestliže jsou vaše texty zajímavé, informativní či jakkoliv jinak přínosné, je úplně jedno, zda jste obří korporát či malinký obchůdek.
V očích ostatních se stanete autoritou, lidé se k vám budou vracet, a dost možná vám v některých případech dají přednost i před zavedenými jmény.
Nehledě na to, že na vaše články budou odkazovat třeba z vlastních blogů či přes komentáře na fórech a sociálních sítích a přivádět tak vaším směrem více a více návštěvníků. Využijte blogových článků i ke komunikaci s lidmi.
Dobrý vztah se zákazníky je naprostou nutností. A ač se vám to nemusí zprvu zdát, váš blog může být perfektním nástrojem k přímé komunikaci s vašimi návštěvníky i zákazníky.
Neberte vaše příspěvky do blogu jako výkřiky do éteru bez možnosti zpětné vazby. Přidejte k vašemu blogu možnost komentářů a motivujte vaše čtenáře, aby komentáře také psali.
Ba co více, neváhejte na tyto komentáře také sami odpovídat. Jakmile se ukáže, že vás názory vašich čtenářů zajímají a že jste otevřeni diskusi, vaše důvěra může strmě vzrůst.
Blog vám může být ku prospěchu i na sociálních sítích
Obsah vašeho blogu se může dočkat širokého sdílení na sociálních sítích, zejména pokud je zajímavý, vtipný či jakkoliv jinak přínosný.
Abyste tento proces co možná uspíšili, neměla by na vašich stránkách chybět tlačítka pro sdílení na sociálních sítích. Proměňte čtenáře vašeho blogu v šiřitele vašich sdělení po všech koutech internetu.
Vaše blogové příspěvky vám mohou sloužit déle, než byste čekali
Jistě, nejvíce vody jistě zvíříte krátce po zvěřejnění vašeho článku. Jakmile první příliv návštěvníků a sdílení na sociálních sítích pomine, z návštěvnosti zbude jen zlomek.
To ale neznamená, že tím je přínos článku u konce. I nadále se zobrazuje ve vyhledávačích. I nadále jej alespoň někdo čte. A jestliže máte takových článků vícero, kumulativní efekt, který společně mají, byste rozhodně neměli podcenit. Těch několik hodin, které tvorbou takového článku strávíte, se vám hojně vyplatí.
Sečteno a podtrženo, přidat k vašim webovkám blog s pár příspěvky je časově relativně nenáročnou záležitostí (samozřejmě že blogovat na plný úvazek je dřina), která vám může přinést lepší místa ve vyhledávačích, posílit vaši důvěryhodnost, přivést vám nové zákazníky i posílit vztahy s těmi stávajícími. Není zkrátka důvod, proč to nezkusit!